כיצד עסק קטן אחד עיצב מחדש את אתר האינטרנט שלו כדי למכור טוב יותר

המכירות דרך אתר האינטרנט של ג'רמי יאקל, FaviEntertaining.com, היו הכל חוץ ממחשמלות. האתר, המוכר מוצרי צריכה אלקטרוניים שמיוצרים על ידי החברה של יאקל, הוסיף סכום של 6,000 דולר להכנסותיה בשנת 2010, שהגיעו אז לסך של 2.6 מיליון דולר. יאקל הבין איפה האשמה מונחת: האתר שלו לא היה מאורגן ועמוס מדי. "צמחנו להיות יצרן מוביל של מוצרי אלקטרוניקה, והאתר שלנו פשוט לא אמר את זה ללקוחות שלנו," הוא אומר.

 

התיקון

יאקל החליט על עיצוב מחדש מלמטה ועד למעלה, ושינוי באסטרטגיית הרשת היה גם הוא על הפרק. היעדים: להפוך את האתר לנקי יותר ולשפר את הנראות שלו ואת חוויית הלקוח בעזרת בניית אתרים בצפון. יאקל העמיד את גוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר דפוסי לקוחות על מנת שיוכל להבין טוב יותר כיצד להשתמש באתר. והצוות בן ה-12 אנשים של Favi החל לשלוח הודעות דואר אלקטרוני אוטומטיות ללקוחות שנטשו עגלות, והציעו קודי קופונים למשלוח חינם או תמריצים אחרים לחזרה.

 

יאקל שילב באתר סרטוני Vimeo של מוצרים והשתמש בכמה טקטיקות אופטימיזציה למנועי חיפוש, כגון עדכון כותרות מטא-תגים למונחים שחיפשו לעתים קרובות על סמך כלי מילות המפתח של גוגל. הוא הוסיף גם ממיר מטבעות כדי להקל על השימוש אצל קהל הלקוחות בחו"ל.

 

בהמשך: מעבר ל-osCommerce, פלטפורמת סחר אלקטרוני חינמית המציעה הצעות מחיר למשלוח, תמיכה רב לשונית, חשבוניות ועוד.

 

התוצאות

העיצוב המחודש עלה כ-3,900 דולר, השקעה שהשתלמה יפה. בעוד שהאתר הוציא מעט יותר מ-5,700 דולר בשנת 2010, הוא הגיע למכירות של 183,000 דולר במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2011. ותודות לאפליקציה פשוטה שמעבירה מידע שנאסף באמצעות האתר מייד לחשבון Salesforce.com של החברה, נציגים יכולים להגיב לצרכי הלקוחות במהירות. מספר עגלות הקניות שננטשו במעברים הווירטואליים יורד ב-43 אחוזים.

 

דיעה שנייה

ניק צ'סינוב, מייסד ומנכ"ל חברת Teknicks, חברת שיווק באינטרנט, מעניק לעיצוב המחודש וי ירוק על בהירות וקלות השימוש. לדבריו, מחשבון המטבע והאפשרות להיכנס כאורח או ליצור חשבון היו תוספות מצוינות שנראו כי הוסיפו למכירות הכוללות והפחיתו את מספר העגלות הנטושות.

 

עדיין ברשימת השיפור של חסינוב:

  • קריאות נועזות לפעולה. כשמסירים משהו או מנסים לכוון את התנהגות הלקוחות באתר שלכם, המידע אמור להיות נגיש בקלות כדי לפעול לפיו, אומר צ'סינוב.
  • ניווט טוב יותר. הוא ממליץ על תפריטים נפתחים עם קטגוריות מוצרים, המקלים על המשתמשים למצוא פריטים ספציפיים בפחות שלבים.
  • כתובות אתרים אבסולוטיות. צ'סינוב ממליץ להשתמש בכתובות URL אבסולוטיות, ארוכות יותר, אך כאלה המכילות מידע רב יותר מכתובות האתר הקצרות יותר יחסית שמנוהלות כיום על ידי Favi. "על כל הקישורים הפנימיים להשתמש בכתובות אתרים אבסולוטיות כדי למנוע בלבול כאשר בוט מנועי חיפוש מאנדקס את תוכן האתר שלכם," הוא אומר.
דילוג לתוכן